Turó de la Peira

El barri defensa la llar de la Noreen fins a l’últim moment

Les organitzación veïnals han lluitat fins a l’últim moment per aturar el desnonament de la Noreen, al Turó de la Peira. Tot i que s’ha executat, les veïnes estan orgulloses de la força de la Noreen i de la seva família, juntament amb la solidaritat comunitària.

Els Mossos d’Esquadra van arrencar literalment a les veïnes de davant de la porta.

El dijous 28 de maig, les veïnes organitzades al Sindicat d’Habitatge de Nou Barris, l’AFA de l’escola Turó i les entitats del Turó de la Peira van aconseguir aturar el desnonament de la Noreen i la seva família. Tot i això, la comitiva judicial va tornar ahir, dilluns 1 de juny, amb l’acompanyament de més de cinc dispositius policials per desnonar a la família amb cinc menors sense cap alternativa habitacional.

La propietària del pis s’ha negat a negociar ni ha deixat que la familia es pogués quedar dues setmanes més perquè els fills poguessin acabar l’escola. La propietària, la senyora Caterina Perellón González, viu a Mallorca i es dedica al lloguer de diversos pisos. Va denunciar la Noreen quan ella va deixar de pagar el lloguer perquè va haver d’assumir el canvi de tots els mobles, que estaven malmesos per la humitat i els havin comportat problemes de salut. La propietaria en cap moment s’ha fet càrrec del pis i dels seus desperfectes.

La Noreen fa quinze anys que viu al Turó de la Peira i està profundament arrelada al barri. Participa activament en espais comunitaris com el Casal Enriquezarte, Fedoba, Can Basté, la Culturalíssima i molts altres. Això fa que si les veïnes marxen de casa seva s’obri una ferida al barri, el teixit veïnal també pateix. L’impacte de l’especulació immobiliaria, la gentrificació i la vulneració de drets, com ara tenir un habitatge dignem, impacta directament al veïnat.

Un cop més, les veïnes s’han organitzat per intentar aturar el desnonament, però un desplegament policial ha arrencat una per una a les persones que bloquejaven pacíficament la porta del número 30 del carrer Travau. Un cop més, la policia reprimeix i executa les ordres dels especuladors i els governants, que poca cosa en saben de fer comunitat.

Després que el desnonament ha sigut executat, totes les veïnes han acompanyat a la Noreen a Serveis Socials perquè li oferissin una alternativa. No és una solució real, però cal exigir a les institucions que es facin càrrec de no deixar a la gent al carrer sense cap alternativa.

La policia ha identificat i ha citat a declarar a comissaria a diverses veïnes del Sindicat d’Habitatge de Nou Barris. Una mostra més de la criminalització del moviment per l’habitatge, organitzat per les pròpies veïnes per defensar que tothom es pugui quedar al barri. Des del Sindicat es pregunten “Fins quan l’especulació immobiliària passarà per damunt de les nostres vides?” I aseguren “No ens rendirem: ens hi tornaran a trobar davant d’una porta!”.

Les entitats del barri van participar activament per intentar aturar el desnonament.
Amb la teva aportació fem realitat noubarris.org

Articles relacionats

Back to top button