VerduN o VerduM, el referèndum
Fins al 19 de juny, totes les persones empadronades a Nou Barris poden votar en el referèndum sobre el nom del barri de Verdum, que algunes encara anomenen Verdun.

El nom d’un barri significa identitat i sentit de pertinença per a les persones que hi vivim i per això és important que el nom sigui UN i que s’escrigui d’una forma. Després cadascuna el pronunciarem a la nostra manera, depenent del lloc de procedència o de la nostra llengua materna.
Per això és important que decidim si el nostre barri és VerduN o VerduM, perquè ara no hi ha un consens al respecte.
L’Ajuntament de Barcelona ha recollit la demanda de les entitats i ha obert una consulta a la plataforma Decidim.Barcelona per a què el veïnat de Nou Barris (sí, de tot Nou Barris, perquè no es pot seleccionar el padró per barris) votem quin volem que sigui el nom oficial del barri:
- VerduN, en record de la cruenta batalla de la Primera Guerra Mundial.
o
- VerduM, en record dels ocells que poblaven aquestes terres abans que arribéssim en massa les persones.
Cadascuna ens podem identificar i manifestar la nostra preferència per una d’aquestes opcions.
Personalment, vull que cada cop que pronunciï el nom del meu barri, tant a la meva imaginació com a la de les persones que m’escoltin, vingui la imatge d’un bonic ocell i no la d’una guerra.
El meu vot serà per VerduM.




