Verdum

VerduN o VerduM, el referèndum

Fins al 19 de juny, totes les persones empadronades a Nou Barris poden votar en el referèndum sobre el nom del barri de Verdum, que algunes encara anomenen Verdun.

L’ocell Verdum (Chloris chloris) dona nom al barri des dels anys 30 del segle XX.

El nom d’un barri significa identitat i sentit de pertinença per a les persones que hi vivim i per això és important que el nom sigui UN i que s’escrigui d’una forma. Després cadascuna el pronunciarem a la nostra manera, depenent del lloc de procedència o de la nostra llengua materna.

Per això és important que decidim si el nostre barri és VerduN o VerduM, perquè ara no hi ha un consens al respecte.

L’Ajuntament de Barcelona ha recollit la demanda de les entitats i ha obert una consulta a la plataforma Decidim.Barcelona per a què el veïnat de Nou Barris (sí, de tot Nou Barris, perquè no es pot seleccionar el padró per barris) votem quin volem que sigui el nom oficial del barri:

  • VerduN, en record de la cruenta batalla de la Primera Guerra Mundial.

o

  • VerduM, en record dels ocells que poblaven aquestes terres abans que arribéssim en massa les persones.

Cadascuna ens podem identificar i manifestar la nostra preferència per una d’aquestes opcions.

Personalment, vull que cada cop que pronunciï el nom del meu barri, tant a la meva imaginació com a la de les persones que m’escoltin, vingui la imatge d’un bonic ocell i no la d’una guerra.

El meu vot serà per VerduM.

Amb la teva aportació fem realitat noubarris.org

Articles relacionats

Back to top button